perjantai 14. heinäkuuta 2017

Palo sisällä


                                                      

Mulla on suuri palo ja tarve antaa itsestäni muille tulkitsemalla musiikkia ja kirjoittamalla biisejä, koska sitä kautta voin auttaa ehkä joitain ihmisia tai antaa niiden elämään jotakin. Tämä palo on ollut mulla aina. Aina en ole sitä kuitenkaan ymmärtänyt tai uskaltanut päästää valloilleen. Kuitenkin tiettyjen elämän käänteiden johdosta olen sen löytänyt ja ymmärtänyt. Kaikella on siis tarkoituksensa. Nyt kun se palo on päässyt valloilleen, on sitä mahdotonta enää sammuttaa. Uskokaa ihmiset itseenne! Jos teillä on joku asia siellä takaraivossa, joka saa teidät onnelliseksi. Toteuttakaa se. Se on totta ja te pystytte siihen. Koskaan ei ole liian myöhäistä, mutta kannattaa aloittaa kuitenkin jo nyt tekemään asioita sen eteen.

                                                              

En olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut kirjoittavani blogia joku päivä. Ei siksi että se olisi jotenkin tyhmää, vaan siksi että mulla oli tietynlainen kuva niistä, että millaisia niiden pitää olla ja mistä aiheista siellä kirjoitetaan. Sitten tuli jälleen se kaunis päivä kun tajusin että voin tehdä siitä juuri sellaisen kuin itse haluan. Vaan siksi koska mä voin! Niin vapauttavaa kirjoittaa asioista jotka saa mut onnelliseksi, mietteliääksi tai jopa surulliseksi. Olen siis onnellinen aloittaessani tämän nyt ja tätä kautta mahdollisesti antaa ihmisille jotain.

Sain myös vinkkiä yhdeltä tutulta Suomesta, joka kehotti mua kirjoittamaan itsestäni ja elämästä täällä Espanjassa "se vois kiinnostaa ihmisiä", eli kiitos kuuluu oikeastaan sinne.

Mistä mä sitten kirjoitan ja mikä saa mut onnelliseksi? Mut saa onnelliseksi musiikki, ihmiset ja niiden tarinat. Olen myös onnellinen saadessani asua Espanjassa, välittömässä ilmapiirissä tehden niitä asioita joita rakastan. Olen ollut onnekas tai ehkä sinnikäs, että olen saanut esittää musiikkia täällä ihmisille ja se on yksi niistä asioista joka saa mut aina uudelleen heräämään eloon ja sen palon syttymään. "Jokainen ihminen on laulun arvoinen" kertoo vanha klassikko kappale ja tämä pitää täysin paikkaansa. Rakastan kirjoittaa tarinoita ihmisistä ja tulkita ne laulaen. Mikä sun palon saa syttymään?

Ihmisistä puheenollen olen saanut tutustua täällä Espanjassa ihaniin ja mielenkiintoisiin ihmisiin. Käytiin tuossa yksi päivä vähän kuvailemassa aloittelevan valokuvaajan Teemu Laitisen kanssa, joka sai ikuistettua upeita ja erittäin ammattimaisia kuvia kauniissa Andalusian luonnossa. Se on kivaa hommaa se!

Valokuvattavana oleminen on todella mielenkiintoista, koska siinä voi olla täysin jotain muuta kuin itse on, tai vastaavasti juuri oma itsensä. Kumpikin puoli voi olla haastavaa, niin valokuvattavan kuin valokuvaajan asemassa. Tässä muutamia kuvia kuvaussessiostamme, jossa ajatuksena oli ottaa kuvia jossa olen oma itseni sekä kuvia jotka ovat "poseerattuja". Kuviahan tämän muutaman tunnin aikana kertyi melkein 700, joten on siinä kova homma ollut kuvaajalla. Teemun kuvia voit käydä katsomassa www.teemulaitinen.com

                                                     

                                                     

                                                     

                                                     

                                                     

                                                     

Olen asunut Espanjassa nyt lähemmäs 4 vuotta, lukuunottamatta muutamaa puolen vuoden pätkää Kanarian saarilla oppaana ollessani. Olen viihtynyt täällä todella hyvin, mutta olen myös lähtenyt täältä ovet paukkuen -asenteella ja palannut häntä koipien välissä takaisin. Tämä kertoo ehkä jotakin siitä että mulla on hyvä olla täällä, ainakin tällä hetkellä. Paljon on kerrottavaa Espanjasta, ihmisistä, arjesta ja kaikesta muusta. Jääköön se seuraaviin kertoihin!

                                        
                                        Kuva kotikonnuilta täältä Espanjasta




1 kommentti: